Voldoende beweging is essentieel voor de gezondheid van honden. Honden zitten echter vaak alleen thuis, onder andere door het drukke professionele en sociale leven van de eigenaars. In dit masterproject staat een interactief prototype centraal dat honden stimuleert om te bewegen zonder supervisie van de eigenaar. “Pet Movin’” bestaat uit een extensie van de halsband, een geautomatiseerd speeltje en een smartphone applicatie. Gamification elementen en in-app interactie tussen familieleden worden vertaald naar een context waarin beweging van de hond gestimuleerd wordt. “Pet Movin’” faciliteert eigenaars zo bij het vinden van een goede balans tussen beweging en rust voor zijn of haar trouwe viervoeter.
Season It Yourself is een aanzet voor een boek vol met tips en tricks voor leuke seizoensdecoratie, cadeau’s en heerlijke recepten zodat de lezer weet wat te doen, in elk seizoen.
Voor het overkoepelende en internationale project Technology in Healthcare Education (THE!) en het vak Participatory Practices werd er gevraagd om prototypes voor digitale hulpmiddelen te ontwikkelen voor Ruben, een 12 jarige met autisme. We gingen verschillende keren op bezoek en kwamen zo meer over hem te weten. We ontdekte dat hij het moeilijk had tijdens overgansperiodes. Daarom is ons team gaan zoeken naar een manier om deze chaotische overgangsmomenten te structureren.
Plantify is een extensie in combinatie met de app IFTT (if this than that) om de vochtigheid van de aarde van een plan te meten. Zo kom je via app meldingen te weten of de plant water moet krijgen of niet.